E-commerce

5 razloga zbog kojih vam je potrebna internet prodavnica

Rastom popularnosti Interneta i digitalnih tehnologija, kupovina i prodaja online je mnogo lakša od šetnje od prodavnice do prodavnice.

Internet prodavnica je prestala da bude nešto neobično, već je postala sastavni deo svakog posla. Posedovanje sopstvene internet prodavnice pruža svakom preduzetniku puno mogućnosti i prednosti.

Zašto je onlajn kupovina toliko popularna? Ljudi kupuju iz dva razloga: rešavanje problema i zadovoljavanje želja. Internet prodavnica je najbrži način kupovine, a samim tim i rešavanja problema. Zbog toga svaki treći preduzetnik razmišlja o stvaranju internet prodavnice.

👉  Zašto treba razmišljati o sopstvenoj Internet prodavnici?

1. Ulazak na globalno tržište

Male trgovine ne mogu ući na svetsko tržište samo sa običnom prodavnicom. To je moguće samo putem Interneta. Više od 70% čitavog čovečanstva ima pristup Internetu, više od 40% njih svakodnevno kupuje putem internet prodavnica. Tako uz pomoć Internet prodavnice možete dobiti pristup ogromnoj globalnoj publici kupaca. Kupci cene pogodnost kupovine na mreži. Umesto da idu po prodavnicama u potrazi za pravim proizvodom, ljudi kupuju preko Interneta tokom pauza na poslu, pre odlaska u školu i po surovim vremenskim uslovima. Stvaranjem sopstvene Internet prodavnice imaćete priliku da prodajete svoje proizvode i usluge širom sveta, bez obzira na udaljenost i vremensku zonu. Internet prodavnica radi 24/7 i pruža kupcima mogućnost da kupe baš proizvod koji žele i baš onda kada žele.

2. Visoka profitabilnost

Danas ljudi kupuju više na mreži nego van mreže. Svake godine raste broj kupovina u internet prodavnicama, a samim tim i profit od poslovanja online. Zbog toga je maloprodaja online isplativija od maloprodaje van mreže.

Postavljanje i vođenje Internet prodavnice je jeftinije od postavljanja prodavnice u tržnom centru, na nekoj atraktivnoj lokaciji, pa čak i u kraju, mada je važno shvatiti da postavljanje Internet prodavnice zahteva takođe redovna ulaganja za održavanje, ali ta ulaganja su neznatna u o poređenju sa običnom prodavnicom. Razlika u troškovima može se svesti na hiljade eura potrošenih na kiriju, režije, poreze na imovinu, osiguranje. Pored ovih troškova, potrebno je više ljudi da bi obična prodavnica u potpunosti funkcionisala u poređenju sa  Internet prodavnicom. Internet preduzećem je lakše upravljati nego običnom prodavnicom. Pored činjenice da osnivanje internet prodavnice može biti lako i brzo, uz pravilnu strategiju, doneće više profita od obične prodavnice.

Internet kupovina vam omogućava da povećate svoju profitabilnost sa manje rizika, jer vam je potrebno manje radne snage da biste u potpunosti upravljali prodavnicom.

Takođe smanjuje šanse za krađu, prevaru i oštećenje robe, što se često dešava u pravoj prodavnici.

Mnogo je jeftinije i lakše prodati svoje proizvode i usluge putem Interneta, jer vlasnici internet preduzeća ne moraju da uzimaju u obzir troškove zakupa prodavnica, mere bezbednosti, račune za komunalne usluge i veliki tim zaposlenih. To će zauzvrat omogućiti prodaju proizvoda po konkurentnim cenama. Uzimajući u obzir sve gore navedeno, nije iznenađujuće što je internet prodavnica isplativija i praktičnija od prave.

3. Pružanje personalizovanih proizvoda kupcima

Potencijalni kupci koriste Internet da nešto kupe ili odluče šta žele i gde. Stavljanjem proizvoda na mrežu povećaće se šansa za prodaju proizvoda jer ćete imati priliku da pokažete kupcima zašto bi trebali kupovati od vas.

Glavna prednost Internet prodavnice je pogodnost za potrošača. Većina ljudi vodi zauzet život i kada treba nešto da kupe, više vole da to rade na mreži. Ovo im štedi vreme, trud pa čak i novac.

Ovo je verovatno glavni uspeh kompanija poput Amazona i Alibabe. Mala preduzeća se retko nadaju da će postići takve visine, ali uvek je vredno oponašati velike kompanije.

Pomoću Internet prodavnice možete da komunicirate sa kupcima i ponudite im personalizovane usluge kao što su praćenje porudžbina, potvrda isporuke i preporuke proizvoda na osnovu njihove istorije porudžbina.

4. Internet trgovina je fleksibilni prodajni alat

Vaša sopstvena Internet prodavnica pruža ogroman prostor za eksperimentisanje. U bilo kom trenutku možete promeniti bilo šta, dodati banere ili pozive na akciju, pokrenuti promociju ili bilten e-poštom. Sve promene na veb sajtu mogu se analizirati u smislu efikasnosti.

Internet prodavnica je jedan od najefikasnijih alata za povećanje prodaje.

Neki preduzetnici veruju da sve oblasti već zauzima ogroman broj konkurenata. Veoma greše. Na tržištu postoji ogroman broj oblasti sa niskom konkurencijom.

Potrebno je samo analizirati tržište, pronaći oblast u kojoj je najmanje konkurencije i pokrenuti sopstvenu internet prodavnicu.

Postoje 3 pravila prema kojima će preduzetnik postići uspeh:

  • proizvod mora biti jedinstven,
  • tržište ne sme biti konkurentno i
  • preduzetnik mora dobro poznavati svoj proizvod.

5. Veliki broj alata za promociju

Oglašavanje se smatra jednom od glavnih „komponenti“ povećanja prodaje. Pravilno podešeni kanali za promociju mogu nekoliko puta povećati profit vašeg preduzeća, štaviše, takva promocija u rukama profesionalaca je mnogo jeftinija, nego promovisanje redovne prodavnice.

Optimizacijom vaše internet prodavnice za sve kanone pretraživača, vaša online prodavnica će se pojaviti u prvim rezultatima pretrage i doneće ogroman broj novih kupaca. Koristite targetirano i kontekstualno oglašavanje da biste dobili nove klijente. Stvaranjem zvanične stranice za vašu internet prodavnicu na Facebook-u, Instagramu, Tvitter-u, YouTube-u ili Pinterestu, možete da izgradite poverenje kod kupaca kroz recenzije i ocene, informativni sadržaj i redovno objavljivanje poruka o svojim proizvodima i ponudama.

ZAKLJUČAK

Kao što vidite, postojanje Internet prodavnice može uveliko uticati na vaše poslovanje, pogotovo u ovoj situaciji u kojoj se nalazi cela planeta usled Covid-19 pandemije. Mogućnosti poslovnog rasta su beskrajne. Ulaganje u internet prodavnicu je prvi korak do vašeg uspeha. Ulaganje u ovu vrstu poslovanja je investicija u budućnost, a nikako trošak.

Izgradnja internet prodavnice pružiće vam konkurentsku prednost nad onima koji još uvek nisu ušli u svet e-trgovine, u eri u kojoj kupci neprestano traže najbrže i najlakše načine da kupe ono što žele.

I za kraj malo statistike

Republički zavod za statistiku sproveo je istraživanja o upotrebi informaciono-komunikacionih tehnologija u 2020. godini.

0 M+
Svakodnevno koristi internet
Ljudi koristilo internet u 2020​
78.4%
Za potrebe poslovanja koristi internet
100%
Preduzeća koja poseduje veb sajt
84.4%
Preduzeća koja prodavju proizvode/usluge putem interneta
27.9%

Želite da lansirate svoju internet prodavnicu?

Ostavite zahtev na našoj veb stranici. Dobićete ne samo kompetentne savete o izradi vaše prodavnice, već i visokokvalitetne usluge za izradu po sistemu „ključ u ruke“. 

Ako vam je potreban razvoj internet prodavnice – kontaktirajte nas. Zadatak ćemo izvršiti na vreme i po pristupačnoj ceni.